7 טיפים לעיצוב חדר השינה

חדר שינה מעוצב הוא לא רק מקום לישון בו. זוהי פינת המנוחה שלכם, אואזיס קטן של הרפיה, התחדשות וביטוי עצמי. עיצוב חדר השינה יכול לשנות אותו מסתם עוד חדר שנכנסים אליו בסוף היום, מכבים את האור ונרדמים, להיכל של רגיעה וצבירת כוחות להמשך השבוע. אתם יכולים ליצור לעצמכם חדר שינה מעוצב שירגיש ממש כמו חדר בבית מלון. כזה שנכנסים אליו ומיד מרגישים הקלה ואנחת רווחה.

החל מצבעי הקירות, דרך הריהוט, המזרן, המצעים, הטקסטורות והקישוטים, כל פרט בעיצוב חדר השינה ישחק תפקיד ביצירת החלל הכי מזמין, נוח וייחודי עבורכם. בין אם אתם מרעננים את עיצוב חדר השינה הקיים או מתחילים מאפס בחדר שינה חדש - הנה 7 טיפים לעיצוב חדר שינה חלומי:

בחרו איכות על פני כמות

כשזה מגיע לעיצוב חדר השינה אנחנו עלולים להתפתות לרכוש המון קישוטים קטנים, פיצ'יפקעס ורהיטים שונים רק כדי למלא את החלל. חשוב לזכור שהאיכות תמיד חשובה יותר מהכמות. כדי ליצור חדר שינה נעים ונוח חשוב להשקיע בבחירת פריטים בודדים ומדויקים שיתנו לחדר מראה יוקרתי וגם יעמדו במבחן הזמן. אם יהיו בו יותר מדי גירויים זה יקשה עליכם לשחרר את המחשבות והמשימות שאספתם לאורך היום. במקום זה, שמרו על קו עיצובי נקי עם הרבה ספייס ואוויר כדי ליצור אווירה של מנוחה מרגע הכניסה לחדר.

בחרו את המזרן המתאים עבורכם

אנשים נוטים לחשוב שבחירת מזרן היא בכלל לא חלק מהסגנון העיצובי של החדר. האמת היא שנוחות ופונקציונליות הן חלק בלתי נפרד מהעיצוב ולכן המזרן שלכם חייב להיות הכי מדויק. לא משנה כמה תאהבו את שידת הלילה או את התאורה מסביב, אם בסוף היום תשכבו על המזרן והוא לא ירגיש כמו חיבוק מנחם ומטעין באנרגיה - זאת בעיה. אם אתם לא בטוחים איזה מזרן הכי מתאים לכם לחצו כאן.

המיטה היא ה"סנטר פיס" של החדר

המטרה הכי חשובה של חדר השינה שלכם היא לעזור לכם להרגע בסוף היום ולהוביל אתכם יד ביד אל ממלכת החלומות, לשינה עמוקה ובריאה. זו הסיבה שהמיטה צריכה להיות ה"סטנר פיס" של החדר. השקיעו במיטה יציבה וחזקה ללא חריקות ובלאי. כזו שתוכל לעבור איתכם בקלות גם במקרה של מעבר דירה ותחזיק מעמד לשנים קדימה. כשהמיטה יפה, איכותית ומסודרת - כל חדר השינה נראה טוב יותר. 

שחקו עם מרקמים, טקסטורות וצבעים מתאימים

צרו לעצמכם פלטת צבעים אחידה לכל חדר השינה. בחרו צבעים שגורמים לכם לחייך ולהרגיש רגועים ונינוחים. גוונים נייטרלים כמו בז', אפור ולבן תמיד מתאימים לעיצוב חדרי שינה, אבל אל תפחדו להוסיף נגיעות של צבע עם רהיטים מיוחדים, כריות או אפילו עם מצעים שתמיד אפשר להחליף כדי לשנות אווירה. מומלץ לשמור על עיצוב חדר שינה רך ומרגיע, לכן משחקים של טקסטורות ומרקמים ברהיטים השונים יכולים להוסיף יחודיות במקום צבעים עזים מדי.

תציגו את מי שאתם באמת

האופי שלכם הוא המפתח לעיצוב יחודי ומותאם אישית! אל תתביישו להציג את התחביבים, החברים או הדברים החשובים שלכם גם בחדר השינה. פשוט כדאי לעשות זאת בצורה אלגנטית ומחושבת. 

תוכלו למשל למסגר תמונה מטיול משפחתי ולתלות כך שתוכלו לראות אותה בזווית העין רגע לפני שמכבים את האור. זה יוסיף טאץ' עיצובי וגם יזכיר לכם זכרונות נעימים לפני השינה. אם למשל אתם מנגנים בגיטרה תוכלו לתלות את אחת הגיטרות על הקיר. 

אם אתם מנגנים בתופים אפשר לתלות זוג מקלות ואם אתם משחקים טניס אפשר להציג לראווה מחבט מיוחד. בקיצור - חשבו על דרכים יצירתיות לשילוב נגיעות אופי אישי בתוך העיצוב הכללי.

צמחים מועילים גם לעיצוב וגם לבריאות!

צמחים חיים יכולים להוסיף צבע ורעננות לעיצוב חדר השינה שלכם וגם לשפר את בריאותכם על הדרך. העלים הירוקים מבצעים תהליכי פוטוסינתזה ובכך מטהרים את האוויר בחדר. צמחים כמו פוטוס וסנסיוויריה הם מומלצים במיוחד משום שהם נחשבים למטהרי אוויר טובים יותר מאחרים. בחרו בצמחים שקל לטפל בהם ושמשגשגים בתנאי תאורה חלשה ושימו לב לא להשקות אותם יותר מדי משום שזו הסיבה העיקרית לכך שצמחי בית מתים. 

בחרו תאורה רכה ופונקציונלית

אם יש משהו שמקשה על הרגעות לפני השינה זו תאורה לבנה, בהירה או חזקה מדי. אנחנו ממליצים לשלב תאורה רכה וצהובה בחדר השינה ואם יש לכם אפשרות להוסיף לה פונקציה של עמעום (מתג dimmer) זה מאוד יכול לעזור. שלבו תאורה מעוצבת ויפה אך פונקציונלית: הוסיפו מנורות קריאה כדי שתוכלו להנות מספר טוב לפני השינה וגם למקרה שאחד מבני הזוג קם לפני השני ולא ירצה לפתוח את האור הראשי בחדר.

טיפ בונוס: תעצבו עם חמשת החושים

כשחושבים על עיצוב כמובן שמתרכזים קודם כל במראה החדר, אבל את החוויה המלאה אנחנו לא מרגישים רק דרך העיניים. כך למשל, חשוב לשמור על ריח טוב בחדר השינה. תוכלו להעזר בספריי ריח נעים, להניח סבונים מוצקים עטופים בתוך ארון הבגדים, להשתמש בסופחי לחות או בפרחים יבשים. 

שימו לב לפתוח את החלונות לפחות לכמה דקות בכל יום על מנת לחדש את האוויר ולסלק ריחות לא נעימים. הקפידו לבחור מצעים רכים למגע וכריות עם ספוג ויסקו שיתאימו בדיוק למנח הראש והצוואר שלכם. בנוסף, תוכלו להניח רמקול קטן ולנגן מוזיקה אינסטרומנטלית נעימה לפני השינה או אפילו להשמיע מדיטציה שתסייע לכם להרדם.