5 טיפים לעיצוב חדר שינה מודרני מהמעצבות של סטודיו סיסטרז

עיצוב חדר שינה מודרני, אל זמני ונעים זו לא משימה פשוטה. היא דורשת מצד אחד תכנון של המרחב וחשיבה לטווח רחוק, ומהצד השני תשומת לב לפרטים הכי קטנים. 

עיצוב חדר שינה צריך להתכתב עם העיצוב הכללי של הבית וגם דורש התחשבות בטעמם של כל הדיירים. כשמכל פינה אנחנו רואים פרסומות למוצרי שינה ורהיטים שונים ההיצע עלול להיות מבלבל. 

לכן ביקשנו מסיון גולדפלד ומיטל אירני, מייסדות ומעצבות הפנים של "סטודיו סיסטרז" 5 טיפים פשוטים וקלים ליישום לעיצוב חדר שינה חלומי!

החשיבות בעיצוב חדר השינה

רגע לפני שנצלול לטיפים המעולים שלהן חשוב להבין מה מייחד את עיצוב חדר השינה והופך אותו לחוויה כל כך מורכבת ומרגשת. בניגוד לחדרים אחרים בחלל הבית, חדר השינה הוא מקום של שקט, מנוחה ורגיעה מוחלטת. 

זה המקום שבו אנחנו יכולים להניח את כל המחשבות בצד, לנשום ולהתחבר לעצמנו. משום כך כאשר אנחנו מעצבים את חדר השינה יש חשיבות גדולה ליצירת אווירה מרגיעה ונעימה בתתאים בדיוק לכם. 

"אנחנו מאמינות שלכל אחד ואחת יש דברים שונים שמרגיעים אותם, אולם יש קווים מנחים שיוכלו לסייע לרוב האנשים ליצור אווירה מרגיעה בחדר השינה", מסבירות גולדפלד ואירני.

המפתח הוא בתכנון חכם

הבניה בישראל נחשבת יחסית צפופה ולכן רוב חדרי השינה אינם גדולים ומרווחים ולכן יש חשיבות לתכנון החדר ולבחירת הרהיטים שנשים בו. ישנם מגוון דרכים ליצירת אשליה של חדר גדול יותר כמו שילוב מראות ושימוש בצבעים בהירים, אבל המפתח הוא בתכנון מדויק ונכון של בחירת הרהיטים הגדולים!

בתכלס: תמדדו את החדר לפני שאתם מזמינים את הרהיטים הגדולים כמו מיטה וארון ושימו לב שישאר מרווח נוח להליכה ביניהם.

הכי נטורל שיש

בעיצוב חדר שינה למבוגרים מומלץ לבחור בגוונים וחומרים שיסייעו לכם להרגיש טוב כמו חומרים טבעיים וצבעים קלילים. מיטת עץ בשילוב בד תיתן לכם מצד אחד תחושה של רכות ומצד שני תחושה של יציבות וחיבור לטבע. אנחנו תמיד בעד עיצוב נקי ומינימליסטי שיעביר אנרגיה של ניקיון ורוגע!

מיטות עץ המשלבות גב מיטה מוסיפות שיק לכל חדר שינה. אם גב המיטה מצופה בד תוכלו גם להשען עליו בנוחות, לקרוא ספר, לצפות בטלויזויה או סתם לשתות כוס קפה במיטה שלא רוצים לצאת ממנה. טיפ זהב: אם למיטה יש מסגרת כדאי להכניס את המזרן קצת פנימה כדי שתוכלו לסדר את המצעים יותר בקלות בלי שהסדין "יציץ" החוצה.

בתכלס: תבחרו צבעי קיר בהירים (אוף-וויט, שמנת) ורהיטים מחומרים טבעיים כמו עץ, כותנה, פשתן ועוד.

העדיפו עיצוב מינימליסטי ופונקציונלי

השתדלו לא להעמיס את החדר ברהיטים ולשמור על מרווח שיאפשר לכם הליכה נוחה בחלל בלי להיתקל בשום דבר. היעזרו במתלים על מנת שתוכלו לסדר את הבלאגן היומיומי ולמנוע מצב של בגדים זרוקים בכל מקום. שלבו שידות צד שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם ולא יותר מזה. ככל שהשידות יהיו גדולות יותר כך תאחסנו בהן יותר שטויות שרק יצרו עומס ויזואלי ונפשי.

בתכלס: בחדר השינה צריך לישון או להתכרבל עם האהובים עליכם. תחשבו פעמיים על כל דבר אחר שאתם רוצים להכניס פנימה.

בחרו תאורה טבעית ורכה

בחרו תאורה בגוון אור חמים שעוצמת האור שלה לא גבוהה ותהיה נעימה ומרגיעה לאורך כל היום. הקפידו לפתוח את חלונות חדר השינה במהלך היום כדי להכניס אור טבעי ורך, לדאוג לתחלופת אוויר ולמנוע ריחות לא נעימים והצטברות לחות.

בתכלס: המנעו מאור לבן או בהיר מדי. בחרו באור צהבהב ואם יש לכם אפשרות הוסיפו מעמעם.

שחקו עם הטקסטיל

שלבו סוגים שונים של טקסטיל בחדר השינה. החל ממצעים רכים דרך שטיחונים/וילונות שיכולים לתרום לתחושת רכות וחום החלל. מצעים ושמיכות איכותיים בצבעים יפים עושים הבדל ענק בחדר השינה. בחרו לכם שמיכה מלטפת בעלת משקל נמוך שלא תכביד לכם על הגוף, לצד מצעים נעימים ורכים שיגרמו לכם לרצות להיכנס לישון בכל שעה של היום!

בתכלס: בדים תורמים לאווירה של רכות ונועם אז שלבו אותם בחדר השינה שלכם.

לעוד טיפים לעיצוב חדר השינה, עובדות מעניינות על שינה ועל עיצוב הבית בכלל אתם מוזמנים לקרוא עוד "סיפורי שינה" בבלוג של פנדה. למוצרי שינה חלומיים שמקפיצים כל חדר שינה כמה רמות למעלה מוזמנים להמשיך לשוטט באתר פנדה!